Eens in de school aangekomen, werd het werkveld eens van wat dichterbij bekeken. In kleine groepjes werd er geöbserveerd in de klassen. Onze jufkes waren supergastvrij en de kinderen erg enthousiast met onze aanwezigheid.
Opdracht: waar en hoe zie je dat er in onze school rond Meervoudige Intelligentie gewerkt wordt?! De buitenlandse leerkrachten waren onder indruk van onze werking en aanpak, maar ook van het aantal kleuters per klas met slechts één begeleider.
Aansluitend op de klasobservatie werd er opnieuw tijd gemaakt voor groepsdiscussies over wat we allemaal hadden gezien. Interessante materie 😀
Na een huisgemaakte spaghettilunch alweer tijd verder aan de slag te gaan. Iedereen had graag een uiteenzetting van hoe wij alles noteren in 'one note': doelen, planningen, observaties, learning stories,...
Meester Nick en juf Ines hebben uiterst professioneel onze werkwijze uitgelegd.
Meester Nick en juf Ines hebben uiterst professioneel onze werkwijze uitgelegd.
De groep was stil en heel aandachtig. Uiteraard ook even de tijd nemen om dit zelf uit te proberen.
Op deze manier kreeg ook de nieuwe coördinerende directeur van onze scholengemeenschap, Ben de Maeijer, die uit
interesse voor het project een keertje langskwam, een beter beeld van onze schoolwerking.
interesse voor het project een keertje langskwam, een beter beeld van onze schoolwerking.
Vanavond weer wat leuks op ons programma: eten in combinatie met een spelletje bowling in 'Bowling Stones'. Zo kan iedereen in gezellige
sportieve sfeer nog wat napraten over de voorbije
boeiende dag vol nieuwe leerervaringen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten